Żelatyna na stawy w diecie sportowca

//Żelatyna na stawy w diecie sportowca

Popularna opinia mówi, że sportowcy powinni spożywać większe ilości żelatyny po to, by zapobiec zwyrodnieniom stawów. Ile w tym prawdy? Jak się okazuje – niewiele. Dziś parę słów o tym, czy naprawdę warto spożywać żelatynę na stawy, przeciwdziałając ich zwyrodnieniom.

Żelatyna na stawy. Czy to działa?

Elastyczna konsystencja sprawia, że żelatyna bywa kojarzona z czymś, co może doskonale wpłynąć na kondycję stawów. Obiegowe mity powodują, że sportowcy chętnie sięgają po galaretki i żelki, mające podobno działanie dobroczynne dla stawów. W rzeczywistości, kolagen zawarty w żelatynie nie ma żadnego wpływu na nasze stawy. Dzieje się tak z prostego powodu – jest on całkowicie trawiony w żołądku, rozpadając się na aminokwasy. Nie ma szans dotrzeć w niezmienionej formie do stawu. Z tego samego powodu, kolagen także zawarty w innej żywności, takiej jak mięso, rośliny i nabiał nie pomoże osobie cierpiącej na zwyrodnienia stawów.

Mimo wszystko przydatna

Istnieje jednak jedna zaleta żelatyny w zakresie działania na stawy. Jest bogata w prolinę, czyli aminokwas, który wspomaga syntezę białek, a więc pomaga w ich produkcji w organizmie. To oznacza, że żelatyna może wspomóc produkcję kolagenu w ciele.

Kiedy i jak ją spożywać?

Sięgaj po żelatynę w czasie intensywnych treningów – to wybór dobry dla biegaczy i kulturystów. Możesz sięgać po galarety, jednak wielu sportowców uważa, że żelatynę najlepiej jest spożywać w formie czystej, tj. rozpuszczając ją w wodzie. Pamiętaj, że jednocześnie musisz zadbać o zbilansowaną dietę, która dostarczy ci innych, niezbędnych do dobrej formy składników. Sięgaj po zdrowe tłuszcze, przeciwzapalne owoce, warzywa i zioła.

Skuteczny sposób na bóle stawów

Jeśli nie chcesz spożywać żelatyny na stawy, a martwisz się o ich kondycję, postaw na suplement, który zadba o ich zdrowie. Flexidium 400 w formie kapsułek da ci gwarancję, że kolagen dotrze do odpowiedniego odcinka układu pokarmowego, zostanie wchłonięty i dostarczony do stawów. To wygodna forma dbania o swoją formę bez przejmowania się „ludowymi” sposobami na zapobieganie chorobom układu kostnego.

2018-08-09T13:38:50+02:00